Honda Rebel 300, 500, & 1100 Forum banner

Stuurverhogers

2 reading
11K views 12 replies 6 participants last post by  dfaomr  
#1 ·
Ik heb onlangs een tweede stuurverhoger geïnstalleerd. Deze zijn gemaakt in Duitsland en niet die goedkope verhogers uit China. Ik zag verschillende foto's op Amazon van verhogers die doormidden waren gebroken. Dat wil je niet met sturen. In Amerika kun je ook goede verhogers krijgen. Ze kosten echter meer, maar ze zijn gemaakt van hoogwaardige materialen.

Ik moest twee verhogers stapelen om de offset te krijgen die ik nodig had om comfortabel te zitten. Twee verhogen het stuur met 60 mm (2,4 inch) en verplaatsen het 42 mm (1,7 inch) naar achteren. Mijn ellebogen zijn licht gebogen, waar ik eerst moest reiken. Dit is met het Corbin touring-zadel voor twee personen. Het Corbin-zadel zit iets hoger en verder naar achteren. Ik ben net iets langer dan 1,70 m. Als ik nu hard rem, duw ik recht vooruit op het stuur. Samen voelen ze geweldig aan!

De koppelingskabel en de elektrische bedrading zijn een beetje lastig. Ik heb een Afrika Twin-koppelingskabel, die iets meer bereik geeft, maar ik denk dat de standaardkabel net genoeg zou zijn als je de kabel zo leidt dat hij tussen de gastank en de balhoofdbuis recht in het midden omhoog komt. Ik heb deze route gebruikt omdat deze de minste binding op de koppelingskabel geeft. Gebruik een tie-wrap om de kabel weg te houden van de tank. Het is echter wel een beetje zichtbaar. De meeste connectoren moesten losgemaakt worden van de display-unit. Ik heb een fout gemaakt en ze met tie-wraps vastgemaakt aan het batwing-steunframe. Nu moet ik al die tie-wraps doorknippen als ik dat frame verwijder. Dat zal ik repareren als ik het frame verwijder. Je zult ook zoveel mogelijk reservekabel moeten vinden voor een van de connectoren die aan de display-unit is bevestigd.

Ook Honda en ik hebben een fout gemaakt: Honda heeft twee van de connectoren precies hetzelfde gecodeerd, ik heb ze verwisseld. Gelukkig is er niets beschadigd. Als je deze fout maakt, werkt het gaspedaal niet en werkt een deel van het display niet.

Stapel geen drie verhogers, anders wordt de toegang tot de gastank geblokkeerd. Ik ben niet helemaal tevreden met de positie van het display en zal waarschijnlijk een nieuwe positie bedenken als ik meer tijd heb. Er zijn ook een paar dure beugels om het batwing-frame te bevestigen na het installeren van de verhogers. Je zou er twee van nodig hebben of je eigen moeten maken.

Ik kan een paar foto's plaatsen als iemand dat wil.

Keep the shiny side up (y)✔🏁

#4 ·
Foto's:
Hier kun je zien waarom ik de boel wil opschudden. In mijn hoofd zie ik het display naar voren bewegen naar de cover.
Image

Hier zie je de routing van de koppeling- en remkabel en de gestapelde risers.
Image

Zijaanzicht
Image

Ik zal waarschijnlijk geen tijd hebben om het display te verplaatsen tot de herfst. Ik denk dat het 2-3 dagen zal duren om te verhuizen, aangezien ik waarschijnlijk een beugel moet maken. Verf heeft tenslotte tijd nodig om te drogen.
Image

Hmm, misschien kan ik een kleine tas voor brillen onder het display plaatsen?

#7 ·
Hoe heb je de remleiding aangepakt? Ik heb geprobeerd er een paar op de mijne te installeren, en de remslang (CMX500) zit min of meer vast.
Kortom,

Bekijk de laatste foto, je moet de hoofdremcilinder van het stuur verwijderen en de koplampbehuizing losmaken zodat je de hoofdremcilinder tussen de vorkpoten kunt doorvoeren. Bedek de zwarte delen van de vorkbruggen met tape om krassen te voorkomen. Als je een batwing-kuip hebt zoals ik, dan moet die eraf, wat een gedoe is. Of je kunt de remleiding loskoppelen van de hoofdremcilinder en een verlenging toevoegen plus de remleiding ontluchten, waarbij je de losgekoppelde remslang rechtop houdt om te voorkomen dat er meer lucht in de leiding komt. Bescherm ook de lak tegen de remvloeistof, want remvloeistof vreet lak.

Je moet ook de video's op YouTube bekijken, er zijn er meer dan één, bekijk ze allemaal om je voor te bereiden.

#8 ·
Ik heb onlangs een tweede stuurverhoger geïnstalleerd. Deze zijn gemaakt in Duitsland en niet die goedkope verhogers uit China. Ik heb verschillende foto's op Amazon gezien van verhogers die doormidden braken. Dat wil je niet met sturen. In Amerika kun je ook goede verhogers krijgen. Ze kosten echter meer, maar ze zijn gemaakt van hoogwaardige materialen.

Ik moest twee verhogers stapelen om de offset te krijgen die ik nodig had om comfortabel te zitten. Twee verhogen het stuur met 60 mm (2,4 inch) en verplaatsen het 42 mm (1,7 inch) naar achteren. Mijn ellebogen zijn licht gebogen, waar ik voorheen moest reiken. Dit is met het Corbin touring zadel voor twee personen. Het Corbin zadel zit iets hoger en verder naar achteren. Ik ben net iets langer dan 1,70 m. Als ik nu hard rem, duw ik recht vooruit op het stuur. Samen voelen ze geweldig aan!

De koppelingskabel en elektrische bedrading zijn een beetje lastig. Ik heb een Afrika Twin koppelingskabel die iets meer bereik geeft, maar ik denk dat de standaardkabel net zou passen als je de kabel tussen de benzinetank en de balhoofdbuis recht naar boven leidt. Ik heb deze route gebruikt omdat deze de minste binding op de koppelingskabel geeft. Gebruik een tie-wrap om de kabel weg te houden van de tank. Het is echter een beetje zichtbaar. De meeste connectoren moesten losgemaakt worden van het display. Ik heb een fout gemaakt en ze met tie-wraps aan het vleugelsteunframe bevestigd. Nu moet ik al die tie-wraps doorknippen als ik dat frame verwijder. Dat zal ik repareren als ik het frame verwijder. Je zult ook zoveel mogelijk reservekabel moeten vinden voor een van de connectoren die aan het display is bevestigd.

Ook hebben Honda en ik een fout gemaakt: Honda heeft twee van de connectoren precies hetzelfde gecodeerd, ik heb ze verwisseld. Gelukkig is er niets beschadigd. Als je deze fout maakt, werkt het gaspedaal niet en werkt een deel van het display niet.

Stapel geen drie verhogers, anders wordt de toegang tot de benzinetank geblokkeerd. Ik ben niet helemaal tevreden met de positie van het display en zal waarschijnlijk een nieuwe positie bedenken als ik meer tijd heb. Er zijn ook een paar dure beugels om het vleugelframe te bevestigen na het installeren van de verhogers. Je zou er twee van nodig hebben of je eigen moeten maken.

Ik kan wat foto's plaatsen als iemand dat wil.

Ik ben 75, maar ik kan nog steeds honderden kilometers comfortabel cruisen op mijn 2012 Shadow Aero 750. Geen pijn in rug, schouders, nek of armen. Ik ben dol op mijn nieuwe 2022 Rebel 1100, maar na slechts 423 kilometer op de snelweg te hebben gereden, moet ik stoppen. Alles doet pijn. Kan de positie van de stoel en het stuur zo'n groot verschil maken? Ik zie hier veel discussie over "verhogers". Ik weet niet eens wat het zijn, maar als je denkt dat ze kunnen helpen, zal ik er een paar halen. (Dan zal ik mijn 30-jarige zoon overhalen om me te helpen met het doe-het-zelf-gedeelte.)

andere huidige motoren: 1994 Magna 750, 2006 Reflex scooter, 1972 Norton Commando 750.

#9 ·
Ik ben 75, maar ik kan nog steeds honderden kilometers comfortabel cruisen op mijn 2012 Shadow Aero 750. Geen pijn in rug, schouders, nek of armen. Ik ben dol op mijn nieuwe 2022 Rebel 1100, maar na slechts 423 mijl op de snelweg te hebben gereden, moet ik stoppen. Alles doet pijn. Kan de positie van de stoel en het stuur zo'n groot verschil maken? Ik zie hier veel discussie over "risers". Ik weet niet eens wat het zijn, maar als je denkt dat ze kunnen helpen, zal ik er een paar aanschaffen. (Dan zal ik mijn 30-jarige zoon overhalen om me te helpen met het doe-het-zelf-gedeelte.)

andere huidige motoren: 1994 Magna 750, 2006 Reflex scooter, 1972 Norton Commando 750.
Risers zijn er in verschillende lengtes. Er zijn ook verschillende typen.

Bekijk deze,

#11 ·
Ik heb onlangs een tweede stuurverhoger geïnstalleerd. Deze zijn gemaakt in Duitsland en niet die goedkope verhogers uit China. Ik heb verschillende foto's op Amazon gezien van verhogers die doormidden braken. Dat wil je niet met sturen. In Amerika kun je ook goede verhogers krijgen. Ze kosten echter meer, maar ze zijn gemaakt van hoogwaardige materialen.

Ik moest twee verhogers stapelen om de offset te krijgen die ik nodig had om comfortabel te zitten. Twee verhogen het stuur met 60 mm (2,4 inch) en verplaatsen het 42 mm (1,7 inch) naar achteren. Mijn ellebogen zijn licht gebogen, waar ik eerst moest reiken. Dit is met het Corbin touring zadel voor twee personen. Het Corbin zadel zit iets hoger en verder naar achteren. Ik ben net iets langer dan 5' 7" of zo. Als ik nu hard rem, duw ik recht vooruit op het stuur. Samen voelen ze geweldig aan!

De koppelingskabel en elektrische bedrading zijn een beetje lastig. Ik heb een Afrika Twin koppelingskabel die iets meer bereik geeft, maar ik denk dat de standaardkabel net genoeg zou zijn als je de kabel tussen de benzinetank en de balhoofdbuis recht naar boven leidt. Ik heb deze route gebruikt omdat deze de minste binding op de koppelingskabel geeft. Gebruik een tie-wrap om de kabel weg te houden van de tank. Het is echter wel een beetje zichtbaar.
De meeste connectoren moesten losgemaakt worden van de display-eenheid. Ik heb een fout gemaakt en ze met tie-wraps aan het vleugelsteunframe vastgemaakt. Nu moet ik al die tie-wraps doorknippen als ik dat frame verwijder. Dat zal ik repareren als ik het frame verwijder. Je zult ook zoveel mogelijk reservekabel moeten vinden voor een van de connectoren die aan de display-eenheid is bevestigd.

Ook Honda en ik hebben een fout gemaakt: Honda heeft twee connectoren precies hetzelfde gecodeerd, ik heb ze verwisseld. Gelukkig is er niets beschadigd. Als je deze fout maakt, werkt het gaspedaal niet en werkt een deel van het display niet.

Stapel geen drie verhogers, anders wordt de toegang tot de benzinetank geblokkeerd. Ik ben niet helemaal tevreden met de locatie van het display en zal waarschijnlijk een nieuwe locatie ontwerpen als ik meer tijd heb. Er zijn ook een paar dure beugels om het vleugelframe te bevestigen na het installeren van de verhogers. Je zou er twee van nodig hebben of je eigen moeten fabriceren.

Ik kan wat foto's plaatsen als iemand dat wil.

Hoi,

"Ook Honda en ik hebben een fout gemaakt: Honda heeft twee connectoren precies hetzelfde gecodeerd, ik heb ze verwisseld. Gelukkig is er niets beschadigd. Als je deze fout maakt, werkt het gaspedaal niet en werkt een deel van het display niet."

Heb hetzelfde probleem!
Welke connector was dat?

#12 ·
Hoi,

"Ook Honda en ik hebben een fout gemaakt. Honda heeft twee van de connectoren precies hetzelfde gemaakt, ik heb ze verwisseld. Gelukkig is er niets beschadigd. Als je deze fout maakt, werkt het gaspedaal niet en een deel van het display niet."

Heb hetzelfde probleem!
Welke connector was dat?
Heb hetzelfde probleem!
Welke connector was dat?
Er zijn twee connectoren onder het instrumentenpaneel en ze zijn identiek qua grootte en vorm. Ik kan me niet herinneren of er een op het cluster is aangesloten of niet? Dit geldt alleen als je ze allebei tegelijkertijd hebt losgekoppeld, dan kunnen ze verwisseld worden.