Ik heb onlangs een tweede stuurverhoger geïnstalleerd. Deze zijn gemaakt in Duitsland en niet die goedkope verhogers uit China. Ik zag verschillende foto's op Amazon van verhogers die doormidden waren gebroken. Dat wil je niet met sturen. In Amerika kun je ook goede verhogers krijgen. Ze kosten echter meer, maar ze zijn gemaakt van hoogwaardige materialen.
Ik moest twee verhogers stapelen om de offset te krijgen die ik nodig had om comfortabel te zitten. Twee verhogen het stuur met 60 mm (2,4 inch) en verplaatsen het 42 mm (1,7 inch) naar achteren. Mijn ellebogen zijn licht gebogen, waar ik eerst moest reiken. Dit is met het Corbin touring-zadel voor twee personen. Het Corbin-zadel zit iets hoger en verder naar achteren. Ik ben net iets langer dan 1,70 m. Als ik nu hard rem, duw ik recht vooruit op het stuur. Samen voelen ze geweldig aan!
De koppelingskabel en de elektrische bedrading zijn een beetje lastig. Ik heb een Afrika Twin-koppelingskabel, die iets meer bereik geeft, maar ik denk dat de standaardkabel net genoeg zou zijn als je de kabel zo leidt dat hij tussen de gastank en de balhoofdbuis recht in het midden omhoog komt. Ik heb deze route gebruikt omdat deze de minste binding op de koppelingskabel geeft. Gebruik een tie-wrap om de kabel weg te houden van de tank. Het is echter wel een beetje zichtbaar. De meeste connectoren moesten losgemaakt worden van de display-unit. Ik heb een fout gemaakt en ze met tie-wraps vastgemaakt aan het batwing-steunframe. Nu moet ik al die tie-wraps doorknippen als ik dat frame verwijder. Dat zal ik repareren als ik het frame verwijder. Je zult ook zoveel mogelijk reservekabel moeten vinden voor een van de connectoren die aan de display-unit is bevestigd.
Ook Honda en ik hebben een fout gemaakt: Honda heeft twee van de connectoren precies hetzelfde gecodeerd, ik heb ze verwisseld. Gelukkig is er niets beschadigd. Als je deze fout maakt, werkt het gaspedaal niet en werkt een deel van het display niet.
Stapel geen drie verhogers, anders wordt de toegang tot de gastank geblokkeerd. Ik ben niet helemaal tevreden met de positie van het display en zal waarschijnlijk een nieuwe positie bedenken als ik meer tijd heb. Er zijn ook een paar dure beugels om het batwing-frame te bevestigen na het installeren van de verhogers. Je zou er twee van nodig hebben of je eigen moeten maken.
Ik kan een paar foto's plaatsen als iemand dat wil.
voigt-mt.de
Keep the shiny side up
✔🏁
Ik moest twee verhogers stapelen om de offset te krijgen die ik nodig had om comfortabel te zitten. Twee verhogen het stuur met 60 mm (2,4 inch) en verplaatsen het 42 mm (1,7 inch) naar achteren. Mijn ellebogen zijn licht gebogen, waar ik eerst moest reiken. Dit is met het Corbin touring-zadel voor twee personen. Het Corbin-zadel zit iets hoger en verder naar achteren. Ik ben net iets langer dan 1,70 m. Als ik nu hard rem, duw ik recht vooruit op het stuur. Samen voelen ze geweldig aan!
De koppelingskabel en de elektrische bedrading zijn een beetje lastig. Ik heb een Afrika Twin-koppelingskabel, die iets meer bereik geeft, maar ik denk dat de standaardkabel net genoeg zou zijn als je de kabel zo leidt dat hij tussen de gastank en de balhoofdbuis recht in het midden omhoog komt. Ik heb deze route gebruikt omdat deze de minste binding op de koppelingskabel geeft. Gebruik een tie-wrap om de kabel weg te houden van de tank. Het is echter wel een beetje zichtbaar. De meeste connectoren moesten losgemaakt worden van de display-unit. Ik heb een fout gemaakt en ze met tie-wraps vastgemaakt aan het batwing-steunframe. Nu moet ik al die tie-wraps doorknippen als ik dat frame verwijder. Dat zal ik repareren als ik het frame verwijder. Je zult ook zoveel mogelijk reservekabel moeten vinden voor een van de connectoren die aan de display-unit is bevestigd.
Ook Honda en ik hebben een fout gemaakt: Honda heeft twee van de connectoren precies hetzelfde gecodeerd, ik heb ze verwisseld. Gelukkig is er niets beschadigd. Als je deze fout maakt, werkt het gaspedaal niet en werkt een deel van het display niet.
Stapel geen drie verhogers, anders wordt de toegang tot de gastank geblokkeerd. Ik ben niet helemaal tevreden met de positie van het display en zal waarschijnlijk een nieuwe positie bedenken als ik meer tijd heb. Er zijn ook een paar dure beugels om het batwing-frame te bevestigen na het installeren van de verhogers. Je zou er twee van nodig hebben of je eigen moeten maken.
Ik kan een paar foto's plaatsen als iemand dat wil.

handlebar risers with offset for Honda CMX 1100 REBEL, 99,95 €
Handlebar risers with offset CNC milled for Honda CMX 1100 REBEL ✅ engineered in Germany ➠ fast shipping ✅ TÜV approved
Keep the shiny side up