Honda Rebel 300, 500, & 1100 Forum banner

Reset Rebel 1100 DCT

20K views 26 replies 13 participants last post by  rws  
#1 ·
Do wszystkich 1100 właścicieli, którzy jeszcze nie dołączyli do strony na Facebooku.
Ktoś udostępnił procedurę resetowania DCT na stronie tej grupy.
Zrobiłem to i myślę, że robi różnicę. Przejście z biegu na bieg jest znacznie płynniejsze. Wcześniej było słychać wyraźne kliknięcie podczas zmiany biegów DCT, które teraz zniknęło lub jest prawie niezauważalne. Ponadto wcześniej motocykl czasami pozostawał na biegu dłużej niż chciałem, zanim zmienił bieg na wyższy, co również zniknęło.
Zobacz samouczek na YouTube:
 
#4 ·
Można by pomyśleć, że odłączenie akumulatora dałoby ten sam rezultat :unsure:. Chyba że istnieje oddzielny akumulator pomocniczy zasilający DCT i komputer pokładowy.
Można by pomyśleć, że odłączenie akumulatora dałoby ten sam rezultat :unsure:. Chyba że istnieje oddzielny akumulator pomocniczy zasilający DCT i komputer pokładowy.
Można by pomyśleć, że odłączenie akumulatora dałoby ten sam rezultat :unsure:. Chyba że istnieje oddzielny akumulator pomocniczy zasilający DCT i komputer pokładowy.
Procedura resetowania TCM (modułu sterowania skrzynią biegów) umożliwia synchronizację między TCM a ECM (modułem sterowania silnikiem). Właśnie odebrałem swój 1100 w tym tygodniu, więc dla mnie krzywa uczenia się dopiero się zaczyna.
 
#7 ·
Próbowałem tego na moim 1100. Wydało krótki mechaniczny dźwięk, a potem nic się nie wydarzyło. Na desce rozdzielczej nie pojawia się "D i S". Normalna ikona "D" migała przez około 5 minut, a zakrzywiona część ikony poruszała się, ale skrzynia biegów była cicha. Nie słyszałem żadnego innego ruchu biegów poza tym pierwszym dźwiękiem. Postanowiłem więc, że to już koniec, więc wyłączyłem silnik, a następnie go uruchomiłem. Naprawdę nie zauważyłem dużej różnicy. Ale bardzo łatwo jest sobie wyobrazić, że coś się zmieniło. Z pewnością nie pozbyło się hałasu podczas zmiany z 1. na 2. bieg. Albo robię coś źle, albo mój jest tak dobry, jak to możliwe. Mam nadzieję, że ktoś nakręci film z regulacji i zamieści go na YouTube.
 
#8 ·
Próbowałem tego na moim 1100. Wydało to krótki mechaniczny dźwięk, a potem nic się nie wydarzyło. Na desce rozdzielczej nie pojawia się "D i S". Normalna ikona "D" migała przez około 5 minut, a zakrzywiona część ikony poruszała się, ale skrzynia biegów była cicha. Nie słyszałem żadnego innego ruchu biegów poza tym pierwszym dźwiękiem. Postanowiłem więc, że nic więcej się nie wydarzy, więc wyłączyłem go, a następnie uruchomiłem silnik. Naprawdę nie zauważyłem dużej różnicy. Ale bardzo łatwo jest sobie wyobrazić, że coś się zmieniło. Z pewnością nie pozbył się hałasu podczas zmiany z 1 na 2 bieg. Albo robię coś źle, albo mój jest tak dobry, jak to możliwe.

Mam nadzieję, że ktoś nakręci film z ich regulacją i zamieści go na YouTube.
Zrobiłeś to dobrze. Informacje zwrotne są inne ze względu na inny zestaw wskaźników.
 
#11 ·
Po dzisiejszej dłuższej jeździe z zakrętami muszę powiedzieć, że reset dct zdecydowanie poprawia zarówno punkty zmiany biegów, jak i reakcję na gaz przy niskich prędkościach. Gorąco polecam tę procedurę okresowo.
Jeżdżę głównie w trybie użytkownika i nie wiem, czy jest to bardziej efektywne w zależności od używanego trybu, ale wow, co za miłe zaskoczenie. To tak, jakby motocykl miał "AI", trochę straszne, ha.
 
#18 ·
Po dzisiejszej dłuższej jeździe z zakrętami muszę powiedzieć, że reset dct zdecydowanie poprawia zarówno punkty zmiany biegów, jak i reakcję na gaz przy niskich prędkościach. Gorąco polecam tę procedurę okresowo.
Jeżdżę głównie w trybie użytkownika i nie wiem, czy jest to bardziej skuteczne w zależności od używanego trybu, ale wow, co za miłe zaskoczenie. To tak, jakby motocykl miał "AI", trochę straszne, ha.
Zrobiłem to po raz pierwszy kilka dni temu przy 2000 milach. Zauważyłem dużą różnicę w tym, jak płynna jest zmiana biegów, a zwłaszcza jak płynna jest teraz reakcja na gaz. Czuje się jak nowy motocykl.
 
#13 · (Edited)
Oto film, który nakręciłem z prawdziwym CMX 1100 z 2021 roku, aby pokazać wskaźniki na desce rozdzielczej podczas inicjalizacji w porównaniu z procedurą pokazaną w innych modelach DCT, w których wskaźniki różnią się od naszego motocykla

Rozpocznij procedurę, upewniając się, że MIL nie miga żadnymi kodami błędów
Rozgrzej silnik do temperatury roboczej (50-110°C)
Wyłącz zapłon
Trzymając wciśnięty przycisk D, włącz zapłon (nie uruchamiaj silnika)... żółty MIL zaświeci się na krótko
Po zgaśnięciu kontrolki MIL zwolnij przycisk D
Następnie naciśnij przycisk D/N w tej sekwencji...D-D-N-D-N
Wskaźnik zmiany biegów i pasek D na wyświetlaczu zaczną migać
Naciśnij przycisk start i pozwól silnikowi pracować na biegu jałowym (nie wrzucaj biegu)
Kiedy wskaźnik zmiany biegów powróci do N (neutralny), a pasek D zniknie, inicjalizacja jest zakończona
Zatrzymaj silnik
 
#20 ·
Postanowiłem więc ponownie wykonać tę procedurę resetowania przed moją cotygodniową przejażdżką po krętych drogach w górach. Zrobiłem to wcześniej około 2 tys. mil temu i byłem bardzo zadowolony z rezultatu.

Miałem jednak tym razem mały problem. Użyłem tej samej procedury co ostatnio, tak jak RWS wymienia kilka postów wcześniej w tym wątku. Musiałem spróbować kilka razy, aby uzyskać wymagane znikanie wskaźnika biegu i migające paski D. Musiałem spróbować kilka razy ostatnim razem, kiedy to robiłem, więc nie byłem zaniepokojony. Tym razem jednak, chociaż N w końcu wróciło, paski D nigdy nie przestały migać.
Próbowałem wyłączyć i włączyć kluczyk, ale nadal migało. Próbowałem wyłączyć/włączyć dłużej, wciąż to samo. Zdecydowałem się ubrać i pojechać na przejażdżkę. Paski D migały przez cały dzień. Zmieniłem tryby, zrobiłem manualny i automatyczny, wszystko wydawało się działać dobrze jak poprzednio. Zatrzymalem się po 75 milach, żeby się wysikać i odpocząć, pomyślałem, że może przerwa zadziała, nic z tego. Pojechałem do domu i skończyłem moją 125-milową przejażdżkę. Rower działał bez zarzutu i dobrze się spisywał przez cały dzień. Nadal migało, kiedy byłem w domu, ciekawe.

Postanowiłem poczekać kilka godzin i to sprawdzić. Jeśli będzie się utrzymywać, spróbuję ponownie procedury resetowania. Jeśli to nie zadziała, mogę spróbować odłączyć i ponownie podłączyć akumulator. Wrócę z informacją o wyniku.
 
#21 ·
Postanowiłem więc ponownie wykonać tę procedurę resetowania przed moją cotygodniową jazdą po krętych drogach w górach. Poprzednio zrobiłem to około 2 tys. mil temu i byłem bardzo zadowolony z rezultatu.

Miałem jednak tym razem mały problem. Użyłem tej samej procedury, co ostatnio, tak jak RWS wymienia kilka postów wcześniej w tym wątku. Musiałem spróbować kilka razy, aby uzyskać wymagane znikanie włączenia biegu i migające paski D. Musiałem spróbować kilka razy ostatnim razem, kiedy to robiłem, więc nie byłem zaniepokojony. Tym razem jednak, chociaż N w końcu wróciło, paski D nigdy nie przestały migać.
Próbowałem wyłączyć i włączyć kluczyk, ale nadal migało. Próbowałem wyłączyć/włączyć dłużej, wciąż to samo. Zdecydowałem się ubrać i pojechać na przejażdżkę. Paski D migały przez cały dzień. Zmieniłem tryby, zrobiłem manualny i automatyczny, wszystko wydawało się działać dobrze jak poprzednio. Zatrzymaliśmy się po 75 milach, żeby się wysikać i odpocząć, pomyślałem, że może przerwa zadziała, nic z tego. Wróciłem do domu i zakończyłem moją 125-milową przejażdżkę. Rower działał bez zarzutu i dobrze spisywał się przez cały dzień. Nadal migał, gdy byłem w domu, ciekawe.

Postanowiłem poczekać kilka godzin i to sprawdzić. Jeśli będzie się utrzymywać, spróbuję ponownie procedury resetowania. Jeśli to nie zadziała, mogę spróbować odłączyć i ponownie podłączyć akumulator. Wrócę z informacją o wyniku.
Jeśli N nie wróci, a pasek D nadal miga, krzywa uczenia sprzęgła była nieskuteczna.

Musisz rozpocząć cały proces inicjalizacji od nowa, pamiętając o rozgrzaniu płynu chłodzącego silnik i oleju do normalnej temperatury roboczej i dokładnie przestrzegać każdego kroku w tekście i w filmie.
 
#23 ·
Sukces, rozgrzałem go przez 10 minut, a następnie wykonałem procedurę. Otrzymałem wskazanie neutralne i brak migających pasków. Nie jestem pewien, czy dłuższa rozgrzewka była problemem, ale nie zaszkodzi. Myślę, że mogłem popełnić błąd przy pierwszej próbie, bądź ostrożny i precyzyjny. Moim zdaniem naprawdę warto było za pierwszym razem. Za późno i za gorąco na jazdę, jutro mała przejażdżka, na zdrowie!