Great, our grand' pa is finding the Vulcan attractive and more poerful than the Rebel.
What do you think of both bikes?
I'm not tall, 1.69m, which guided my choices towards these low bikes.
The Vulcan was more comfortable, sutout for the position of the feet with three possible settings.
But it was heavier and its turning radius very large, which made it difficult to maneuver in the garage and half turns on narrow roads.
The Rebel is very manageable and pleasant. I got used to the position behind the feet. Beyond 120 Km / h, the wind becomes troublesome, I installed a windshield.
The dashboard is too simple, but accessories like tachometer and report indicator have been added.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je ne suis pas grand, 1,69m, ce qui a guidé mes choix vers ces motos basses.
La Vulcan était plus confortable, sutout pour la position des pieds avec trois réglages possibles.
Mais elle était plus lourde et son rayon de braquage très grand, ce qui rendait difficile la manoeuvre dans le garage et les demi-tours sur routes étroites.
La Rebel est très maniable et agréable. Je me suis habitué à la position en retrait des pieds. Au delà de 120 Km/h, le vent devient gênant, j'ai installé un saute-vent.
Le tableau de bord est trop simple, mais des accessoires comme compte-tours et indicateur de rapport ont été ajoutés.